مزایای استفاده از لوور( شیدر )

نور افتاب در زمان برخورد با اجسام اشعه ی مادون قرمز منعکس میکند که این اشعه ایجاد حرارت میکند هنگامی که از سایه بان های داخلی مانند پرده استفاده میشود این اشعه از شیشه عبور میکند و دمای فضای داخل را افزایش میدهد اما زمانی که در نمای ساختمان و مقابل نورگیرها از سایه بان خارجی نظیر لوور استفاده میکنیم اشعه مادون قرمز در برخورد با لوور ها در خارج از فضای ساختمان تولید گرما میکند و موجب افزایش دمای داخل نمیشود.

ویژگی لوور آلومینیومی ( شیدر ) : 
-محدود کردن فضای دید پنجره ها 
-امکان ایجاد زوایای مختلف در لوور برای تنظیم نور دلخواه 
-تنوع طرح ورنگ 
-امکان ایجاد طرح های مختلف در ساختمان 
-اجرای سریع وسبکی مصالح 
معرفی انواع لوور آلومینیومی ( شیدر ) :
لوور دوکی 
با مقطع دوکی در شکلهای مختلف واندازه های متفاوت 
لوور باکس 
بامقطع مستطیل در شکلهای مختلف واندازه های متفاوت 
لوور کامپوزیت 
تولید شده توسط ورقهای آلومینیوم کامپوزیت که به دلیل سبکی وانعطاف پذیر بودن ورق امکان ایجاد انواع سایزها وشکلهای مختلف با رنگهای متنوع رادر اختیار معماران قرار میدهد .

امروزه لوورهایی تولید میشوند که دارای موتور می باشند و دو قابلیت سازگاری با شرایط اقلیمی در ساعات مختلف روز و تغییر نمای ساختمان را ایجاد میکنند.

لوور ( شیدر ) متحرک برقی

این سیستم مختص لوور ( شیدردوکی ) و یا ساختار های مشابه می باشد که توسط موتورهای الکتریکی و اتصالات میکانیکی قابلیت تغییر زاویه در نور های مختلف را داراست.

شیدر متحرک توسط اپراتور به صورت مستقیم و یا کنترل از راه دور عمل می نماید.اخیرا در ساختمان های مدرن کنترل زاویه شیدر متحرک (لوور)توسط سیستم BMS انجام می شود.بطوریکه به صورت هوشمند نسبت به شاخصه های مختلفی همچون نور و دمای فضای داخل ساختمان تنظیم زاویه میگردد.

- انواع لوور متحرک( شیدر )

Aero foils(1

Aero wing(2

Aero screen(3

به طور کل شیدر متحرک بر روی یک محور از محل حرکت نصب گردیده و سپس توسط یک اهرم میکانیکی تغییر زاویه میدهند.

شکل زیر عملکرد یک نمونه از شیدر دوکی متحرک را نشان میدهد: